Mlieko Príkrmy Deti 1-3 roky Kozmetika Tehotenstvo O nás HiPP mLékárna
Prihlásiť / Registrovať
Všetko o materstve Vývoj dieťaťa Tehotenstvo Vitamíny a výživa v tehotenstve: Ako jesť, aby bábätko netrpelo

Vitamíny a výživa v tehotenstve: Ako jesť, aby bábätko netrpelo

Co jíst v těhotenství?

Čakáte bábätko? Gratulujeme! Jednou z otázok, ktorú by ste sa mala začať zapodievať ako prvou, je zdravá výživa. Strava v tehotenstve totiž neovplyvňuje iba vás, ale aj zdravie dieťaťa: najnovšie výskumy ukazujú, že jedálniček je možné ovplyvniť genetiku, povahu, správanie i návyky. Ako sa teda stravovať, aby vám obom nič nechýbalo?

 

Priberanie v tehotenstve: za dvoch radšej nejedzte

Naháňa vás hlad? Zabudnite na poučku, že môžete jesť za dvoch - na začiatku tehotenstva neplatí vôbec, neskôr len čiastočne. Od 4. mesiaca tak môžete svoj denný príjem zdvihnúť asi o 250 kcal, ale myslite na to, že kvalita je dôležitejšia než kvantita. Pestrým a vyváženým jedálničkom zaistíte bábätku dostatok živín, zamedzíte zbytočnému priberaniu, predídete bolestiam brucha a s trochou šťastia aj nevoľnostiam v tehotenstve.

 

Vitamíny v tehotenstve: doprajte si konskú dávku

Na rozdiel od jedla, je potreba minerálov a vitamínov v tehotenstve až dvojnásobná: medzi tie najdôležitejšie patria kyselina listová, železo, jód, horčík a omega-3 mastné kyseliny. Pretože ich získavanie za stravy je v dnešnej dobe zložité, odporúčame v tehotenstve doplnky stravy. Vďaka tomu posilníte imunitu, zabránite únave v tehotenstve a podporíte vývoj bábätka.

 

Pitný režim v tehotenstve: príjem tekutín nepodceňujte

Okrem pevnej stravy je potrebné dbať tiež na dostatočný prísun vody, ktorá okrem tvorby krvi a plodovej vody slúži hlavne ako prepravca živín k bábätku. Okrem obyčajnej vody môžete piť tiež vybrané čaje pre tehotné alebo zriedené ovocné šťavy HiPP bez pridaného cukru. Zrnkovú kávu a čierny čaj zredukujte na 2-3 šálky denne, pretože príliš mnoho kofeínu môže mať škodlivé účinky na zdravie dieťaťa. Tradičné dámske posedenia s pohárom vína nechajte na inokedy: alkohol môže vývoj plodu negatívne ovplyvniť, preto jeho konzumáciu radšej dočasne prenechajte kamarátkam.

 

Nevhodné potraviny v tehotenstve: pozor na mäso, vajcia a bylinky

Až budete premýšľať, ako zostaviť jedálniček tak, aby bábätko netrpelo, a zároveň ako v tehotenstve nepribrať, zabudnite na diéty. Stačí sa len neprejedať a vyvarovať sa rizikovým potravinám: surovému mäsu, vajciam a nepasterizovaným mliečnym výrobkom. Pozor si tiež dajte na bylinky v tehotenstve. Aj keď babské rady často odporúčajú napr. maliník pre jednoduchší priechod bábätka pôrodnými cestami, ich prínos je diskutabilný a radšej sa poraďte s lekárom.

Aby sme to zhrnuli - váha v tehotenstve síce stúpne, ale pokiaľ sa bábätko nenarodí, snažte sa tým veľmi nestresovať. Ako schudnúť tehotenské kilá, si povieme zase v ďalšom článku o chudnutí po pôrode.

Pôrod se blíží? Buďte pokojná a prečítajte si, ako prebieha pôrod krok za krokom.

 

Sdílejte
na Facebooku 
Pokračovať cez FB